Lenormand kortų priešistorė – Vilties žaidimas
Tikriausiai nustebinsiu ir gal nuliūdinsiu ne vieną Lenormand kortų entuziastę išduodama, jog Lenormand būrimo kortos su istorine Madm Lenormand būrusia kortomis imperatoriui Napoleonui, neturi nieko bendro su šia talentinga moterimi išskyrus vardą. Pati Madam Lenormand dirbo paprastomis žaidimo kortomis, Taro ir Eteilos kortomis, gerai išmanė astrologiją. Praėjus 100 metų po jos mirties apsukrūs leidybos verslo atstovai nusprendė išleisti istorinės asmenybės vardu pavadintą būrimo kortų kaladę – rado jai tinkamų paveikslėlių ir jų reikšmių ir voila! – gimė įžymios ir populiarios Lenormand kortos.
Tai, kad šios mielos ir efektyviai veikiančios kaladės nesukūrė įžymioji būrėja nieko iš jų neatima – juk jei kažkas puikiai veikia, koks skirtumas kaip, kada ir kodėl tai buvo sukurta. Į Lenormand naudojimo sistemą pasistengta įtraukti tai, ką pavyko rasti istoriniuose šaltiniuose apie Madam Lenormand naudotus darbo metodus, to laikmečio būrimo tradicijas. Bet kai ką naudingo mes galime išmokti ir iš originalios Lenormand kortomis tapusių paveikslėlių paskirties – Vilties žaidimo. Kviečiu susipažinti su žaidimo taisyklėmis, smagiai pažaisti ir per žaidimą sužinoti to laikmečio, kai gimė šios kortos, požiūrį į kortų simbolius. Jei būsite įdėmūs – šios žinios pravers jums interpretuojant Lenormand kortas.
Pradžiai jums reikės dviejų žaidimo kauliukų ir pačių Lenormand kortų išdėliotų pagal natūralią kortų numeraciją po 6 kortas eilutėje, šešiomis eilutėmis, t.y. į 6×6 lentelę. Žaidimą gali žaisti mažiausiai du žaidėjai, didžiausias žaidėjų skaičius neribojamas. Kiekvienam žaidėjui reikės 6 arba 8 žetonų tinkamų naudoti kaip žaidimo figūrėles. Tai gali būti klasikinės spalvotos žaidimų „pėškutės”, sagos, smulkios monetos, pupos ar pan. Žaidimo eigoje žaidėjai užlipę ant tam tikrų kortų/laukelių praras dalį savo žetonų/figūrėlių arba gaus papildomų.
Žaidimo eilę galite nusistatyti mesdami kauliukus ir pradėdami žaidimą nuo to žaidėjo, kuris išridens daugiausiai ir nuo jo ratu pagal laikrodžio rodyklę ar kitaip, pagal jūsų sutarimą.
Išmetus kauliukus žaidėjas eina tiek kortų/laukelių, kiek išrideno skaičiuojant nuo pirmos (Raitelio) kortos. Tad jei išrideno 3 ir 2, reikia pradėti skaičiuoti nuo 1 Raitelio kortos ir sustojama ant 5 Medžio. Sekančio ir tolimesnių ėjimų metu skaičiuoti pradedama nuo tos kortos ant kurios stovima, tad jei žaidėjas stovintis ant 5 Medžio išridens 5 ir 2, jis skaičiuos 1 ant Medžio ir per 7 kortas iki 11 Šluotos/Rimbo.
Kiekvieno ėjimo metu žaidėjas ateina ant kortos, kuri yra jam palanki, nepalanki, arba neutrali. Ant neutralių kortų žaidėjas lieka stovėti iki sekančio ėjimo, o palankios ar nepalankios kortos gali papildyti ar sumažinti jo žetonų atsargas, pastumti jį žaidime į priekį arba atgal.
Toliau išvardintos palankios ir nepalankios kortos bei jų įtaka žaidėjui.
3 Laivas – Išridenęs 3 ir patekęs į Laivą žaidėjas bus nuplukdytas į Kanarų salas, kur gyvena nuostabūs paukščiai. Keliaukite ant kortos Nr 12 Paukščiai.
4 Namas – Prie įėjimo į namą atiduokite 2 žetonus durininkus (įmeskite juos į lobio skrynią).
6 Debesys – Ieškodami saugios vietos pralaukti audrą grįžtate į 2 laukelį ant Dobilo kortos.
7 Gyvatė – Kad apsisaugotumėte nuo jos nuodingo įkandimo sumokėkite 3 žetonus.
8 Karstas – Žaidėjas atgulęs į karstą lieka miręs ir nebejudą iš šio laukelio kol kitas žaidėjas neateis užimti jo vietos, arba kol per savo eilę neišridens dvigubo akių skaičiaus (1 ir 1, 2 ir 2, … 6 ir 6).
11 Šluota/Rimbas – kad nebūtumėte išplaktas rimbu turite sumokėti 2 žetonus, už tai galite keliauti per du laukelius į priekį ant 13 Vaiko kortos.
14 Lapė – Klastūnė Lapė išveda žaidėją iš kelio ir nuvilioja į mišką. Grįžkite ant 5 Medžio kortos.
16 Žvaigždės – Pasiekus šią vilties ir optimistiškų prognozių kortą žaidėjas gauna 6 žetonus iš lobių skrynios.
19 Bokštas – Kad pasimėgautų maloniu vaizdu nuo bokšto viršūnės žaidėjas sumoka 2 žetonus.
21 Kalnas – Šių stačių kalnų papėdėje žaidėjas turi likti kol kitas žaidėjas užims jo vietą arba per savo eilę pavyks išridenti dvigubą akių skaičių.
22 Kryžkelė – Nepastebimai neteisingai pasirinktas kelias apveda jus ratu aplink Kalną į 21 Parko kortos laukelį.
24 Širdis – Laimėję Širdį nedelsiant padovanokite jį 28 Jaunikaičiui arba 29 Damai. Jei žaidėjas yra moteris, ji keliauja į 28 laukelį, jei vyras – į 29.
25 Žiedas – Žaidėjas radęs žiedą gauna 3 žetonus.
26 Knyga – Žaidėjas perskaitęs magišką knygą bus užkerėtas ir gražintas į 20 Parko kortos laukelį.
27 Laiškas – Gavęs laišką žaidėjas turi sumokėti 2 žetonus jį atnešusiam kurjeriui.
28 Jaunikaitis – Šis žavus jaunuolis palydės jus į 31 Saulės apšviestą pievą. Tačiau jei atkeliavote čia padovanoti širdies likite su Jaunikaičiu iki ateis jūsų eilė vėl ridenti ir keliauti toliau.
29 Dama – palydės jus į 32 Mėnulio kortos laukelį pasivaikščioti mėnesienoje.
33 Raktas – Pasiekęs Raktą žaidėjas gaus 2 žetonus.
34 Žuvys – Už skanią vakarienę turite sumokėti 2 žetonus.
35 Inkaras – Tai galutinis kelionės tikslas, atvykote į uostą, kuriame išsipildys visos viltys – pasiimkite Lobių skrynios turinį.
36 Kryžius – Taip arti galutinio tikslo, bet deja pikta lemtis lėmė praeiti pro šalį. Likite čia kol kitas žaidėjas užims jūsų vietą ir perims jūsų naštą arba išridensite dvigubą akių skaičių.
Jei žaidėjas išrideno didesnį akių skaičių, nei liko laukelių žaidime jis turi grįžti atgal per tiek laukelių, kiek viršija žaidimo kelią. Jei stovint ant 32 Mėnulio žaidėjas išridentų 8, jam tektų grįžti atgal per 4, nes tai keturiais žingsniais daugiau nei 36, ir pasiliks 28 laukelyje.
Lobiu skrynios negalima paimti ir laimėti judant atbulai. Prie Inkaro kortos reikia ateiti iš tinkamos pusės.
Tikiuosi šis žaidimas bus smagus ir įdomus laiko praleidimas ir jį išbandę pasidalinsite savo atsiliepimais kaip jums patiko ir ar pavyko laimėti 🙂 Vilties žaidimą galima papildyti smagia atrakcija jei kiekvienam žaidėjui pagal jo žaidimo metu pereitas kortas papasakosite linksmą pranašystę pradėdami „jūsų kelionė prasideda nuo…, jūs pereisite/patirsite/įgysite/prarasite, galiausiai jūsų laukia … ir savo kelionę užbaigsite…” arba kitokiu panašiu formatu prisitaikydami prie iškritusių kortų.
Jei neturite Lenormand kortų kaladės galite parsisiųsti ir atsispausdinti svetainėje įdėtas kortas. Iš senovinių šaltinių šio žaidimo instrukciją į anglų kalbą išvertė Marcus Katz, Tali Goodwin ir Steph Myriel Es‐Tragon, pilną jų vertimą su kiek platesniais paaiškinimais galite rasti ir parsisiųsti iš svetainės www.newlenormand.com.
Add A Comment